YouTube magic that brings views, likes and suibscribers
Get Free YouTube Subscribers, Views and Likes

שיח גלריה 2024

Follow
מכון תל אביב לפסיכואנליזה בת זמננו

התקפת הטרור ב7 באוקטובר נחוותה כקריסה של גבולות, שהותירה אחריה מרחב מצולק של יישובים חרוכים והרוסים, המהווים מטפורה מרחבית לטראומה שנחוותה אצל רבים. רצף תמונות של מבנים הרוסים מציף אותנו מאז, ומלמד על מלחמה מתמשכת עם קורבנות רבים. שאלות עולות על האופן שבו דימויים טראומטיים כאלה הופכים לזיכרונות קולקטיביים, נשמרים בתודעה, ואיך, אם בכלל, ייצוגים במרחב הפיזי יכולים לתרום לאופן שאנו, לאחר זמן, זוכרים ומעבדים מבחינה נפשית אירועי אסון.
"שיח גלריה" יעסוק השנה במפגש שבין אדריכלות, אמנות ופסיכואנליזה, בהקשר של הרס, שיקום, שימור וייצוג זיכרון. נבחן כיצד אדריכלות ואמנות מתמודדות עם הרס וטראומה במרחב הבנוי ובחללי התצוגה ונציע, במהלך המפגש, הקשרים וחיבורים פסיכואנליטיים.
בערב נארח את נירית נלסון, אוצרת בכירה לאמנות עכשווית במוזיאון ישראל, ירושלים, ואת ורד פלוק, אדריכלית ומרצה, העוסקת בקשר בין אדריכלות לפילוסופיה. הן תצגנה גישות שונות המשיקות או מצטלבות ביצירות העוסקות בהרס, חורבן, זיכרון ובנייה מחדש באדריכלות ובאמנות. תלווה את השיח איריס פרח, פסיכולוגית קלינית, חברה במכון תל אביב לפסיכואנליזה בת זמננו, ואדריכלית לשעבר. שלושתן תבחנה את תופעת ההרס, הזיכרון והשיקום במובן המרחבי והנפשי.

posted by ski1227o4